SUSTAINABLE SAVINGS SHOULDN’T COST THE EARTH

LG Electronics' commitment to meeting the needs of green consumers by promoting sustainable consumption

Karachi / Dubai, April 23, 2012 – The voluntary "green" consumer trend has grown considerably over the years. Consumer behavior is continuously changing and the market is seeing a shift in demand for green products, as more and more consumers are opting to buy green products, companies are enhancing their green initiative and focusing on the environment-friendly products.

Leading manufacturers are in a battle to win both the hearts and the minds of the consumer. Although most consumers have a built-in conscious to protect the environment for future generations, consumer behavior is not solely an environmentally based decision. Consumers seek to find products that make both complete economic and environmental sense, saving previous dollars and resources. According to a survey conducted by Euromonitor International, 85 percent of consumers worldwide believe that price is a key factor when purchasing a product.  Although, 70 percent of consumers are willing to spend more on green products compared to the same product without green features, the recession has played an important role in the consumer buying behavior.  At the current time, buyers are more interested in cutting costs and decreasing their monthly expenditure as a percentage of their gross disposable income.

So what's next?  Consumers are requesting greener products that are cost friendly. Manufacturers are working on meeting these demands through day to day innovations. Mr. D. Y. Kim, President of LG Electronics Gulf FZE said: "The technology industry nowadays is at height of its competitiveness. Companies are researching green products and introducing new innovations to the market every day. LG has been practicing environmental management and is a leader in developing green innovations and is providing consumers with break-through technology that is eco-friendly and cost efficient. LG Electronics makes every effort to provide better quality to consumers and to contribute to more sustainable communities."

Consumers of today want the products of tomorrow which cost less money and save more money. Savings whether of energy consumption or income have equal importance ensuring manufacturers focus on shortening the cycle of innovation to create products such as the Steam Direct Drive washing machine from LG which uses 35 percent less water and 21percent less energy. Other innovations from the company include the Eco-friendly R600A refrigerant equipped with Linear Compressor technology which saves up to 40 percent of energy and LED lighting which could save up to 84 percent of energy.

Green consumer trends will continue to grow over the next decade. It is the responsibility of global leaders such as LG to continue driving innovation meeting the demands of consumers and keeping the planet green.



# # #
About LG Electronics, Inc.
LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) is a global leader and technology innovator in consumer electronics, mobile communications and home appliances, employing more than 93,000 people working in over 120 operations around the world. With 2010 global sales of KRW 55.8 trillion (USD 48.2 billion), LG comprises four business units – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, and Air Conditioning & Energy Solutions. LG is one of the world's leading producers of flat panel TVs, mobile devices, air conditioners, washing machines and refrigerators. LG has signed a long-term agreement to become both a Global Partner and a Technology Partner of Formula 1™. As part of this top-level association, LG acquires exclusive designations and marketing rights as the official consumer electronics, mobile phone and data processor of this global sporting event. For more information, please visit www.lg.com



مستقل بچت، زمین کے خرچ پر نہیں کرنا چاہئے
ایل جی الیکٹرانکس پائیدار کھپت کو فروغ دینے کے لئےگرین صارفین کی ضروریات کو پورا کرنے کے لئےپر عزم

کراچی / دبئی، 17 اپریل2012  : گزشتہ سالوں کے دوران رضاکارانہ طور پر "گرین" صارفین کا رجحان کافی بڑھ گیا ہے۔ صارفین کا رویہ مسلسل بدل رہا ہے اور مارکیٹ سبز مصنوعات کی مانگ میں تبدیل ہوتا نظر آرہا ہے ،جیسے جیسے زیادہ سے زیادہ صارفین سبز مصنوعات خریدنےکو ترجیح دے رہے ہیں،اس رجحان کو دیکھتے ہوئے کمپنیوں نےاپنی گرین مصنوعات کی تیاری کے لئے اقدامات کر رہی ہیں  اور گرین پروڈکٹس میں اضافہ  کرکے ماحول دوست مصنوعات پر توجہ مرکوز کر رہی ہیں۔
صف اول کی کمپنیاں صارفین کے دلوں اور ذہنوں کو جیتنے کے لئے تگ و دو کر رہی ہیں۔ اگرچہ سب سے زیادہ صارفین کو قدرتی طور پرمستقبل کی نسلوں کے لیے ماحول کو تحفظ فراہم کرنے کی فکر ہوتی ہے، صارفین کا رویہ مکمل طور پر ماحول کی بنیاد پر فیصلہ نہیں ہے۔ صارفین  ایسی مصنوعات چاہتے ہیں جو مکمل طور پر اقتصادی اور ماحولیاتی دونوں خصوصیات کی حامل ہوں، وہ  وسائل اور سرمایہ دونوں کی بچت کرنا چاہتے ہیں۔ یورو مانیٹرانٹرنیشنل کی طرف سے کئے گئے ایک سروے کے مطابق، دنیا بھر   میں صارفین کا 85 فیصد پروڈکٹس کی خریداری کے دوران قیمت کوایک اہم عنصر سمجھتے ہیں۔   جبکہ 70 فیصد صارفین اسی قسم کے بغیر گرین مصنوعات کے مقابلے سبز مصنوعات پر مزید خرچ کرنے کو تیار ہیں، کساد بازاری نے صارفین کی خریداری کے  رویے کی تبدیلی میں ایک اہم کردار ادا کیا ہے۔ موجودہ وقت میں خریداراپنی مجموعی قابل منتقلی آمدنی کا ایک فیصد کے طور پر اخراجات میں کٹوتی کے  اور اپنے ماہانہ اخراجات  کو کم کرنے میں دلچسپی رکھتے ہیں ۔
تو اب آگے کیا ہے؟  صارفین اب گرینر  مصنوعات چاہتے ہیں جو کم لاگت بھی ہوں۔ مینوفیکچررز ان کے اس مطالبے کو پورا کرنے کے لئے   دن بدن اختراعی کوششیں کر رہی ہیں ۔ مسٹر ڈی وائی کم، ایل جی الیکٹرانکس خلیج کے صدر نے کہا کہ"ٹیکنالوجی کی صنعت آج کل مقابلہ کی ایک اونچائی پر ہے۔  کمپنیاں سبز مصنوعات پر تحقیق کر رہی ہیں اور ہر روز مارکیٹ میں نئی اختراعات متعارف کرواتی ہیں۔ ایل جی ماحولیاتی مینجمنٹ کی پریکٹس کر رہی ہے اور سبز اختراعات کی ترقی میں ایک رہنما کمپنی ہے اور صارفین کو جدید ٹیکنالوجی فراہم کر رہی جو ماحول دوست اور کم قیمت ہے ۔  ایل جی الیکٹرانکس اپنے صارفین کو بہتر مصنوعات فراہم کرنے اور زیادہ سے زیادہ پائیدار کمیونٹیز میں شراکت کے لئے پوری کوشش کرتا ہے۔ انہوں نے مزید کہا
آج کے صارفین کل کے لئے ایسی مصنوعات چاہتے ہیں جس میں کم پیسہ خرچ ہو اور زیادہ پیسے بچاناچاہتےہیں۔بچت چاہے توانائی کے استعمال میں ہویا آمدنی میں بچت ۔ مینوفیکچررز کو اختراع میں توجہ دلاتا ہے جیسا کہ ایل جی کی اسٹیم ڈائریکٹ ڈروئیو واشنگ مشین جو 35 فیصد کم پانی اور 21 فیصد  کم توانائی استعمال کرتی ہے ۔ کمپنی کے دیگر اختراعی مصونوعات جو اقتصادی طور صارف دوست ہیں R600A ریفریجریٹر ہے جو لانیر کمپریسر ٹیکنالوجی سے لیس ہے جو 40  فیصدتوانائی  کی بچت کرتی ہے ایل ای ڈی لائیٹنگ جو84 فیصد تک بجلی بچا سکتی ہے۔
گرین صارف کے رجحانات اگلی دہائی تک جاری رہیں گی۔ اب یہ عالمی رہنمائو ں جیسا کہ  ایل جی کی ذمہ داری ہے کہ صارفین کے مطالبات کو سامنے رکھ کر اختراعی عمل کو جاری رکھیں اور ساتھ ساتھ زمین کو بھی سبز رکھیں۔

Post a Comment

Previous Post Next Post